måndag 23 januari 2017

Motivera mera


 
Ikväll började jag sätta ihop mitt moodboard, ett litet kollage som ska hjälpa mig framåt till en bättre livsstil. 
Förutom några skriftliga mål ovanför som ni inte kan se, och som egentligen bara handlar om mått och datum och en visning av dom skulle enbart vara förknippat med den onda typen "skammen" ni vet och för er totalt ointressanta dessutom.... så har jag ett riktigt stort motivations-ess i min ärm, och det är kläder. Och fy tusan vad pepp jag blir av det. Ni som satte kvälls-supen i vrångstrupen innan och trodde att bilderna symboliserade mitt nya kroppsideal kan jag alltså lugna ner rejält, för jag har inga som helst planer på att väga cirka tolv kilo. 
Det enda jag vill är att kunna köpa kläder i vanliga storlekar igen. Att hitta en tröja i stl L till exempel och bara mmmmmbop att den passar. Det är dit jag vill. 
Och sen har jag en annan peppig grej oxå. 
Tre viktiga ord jag strävar efter:
  
Mat. 
Sömn. 
Träning.  

Om jag tex råkar faila en dag med maten, så omfokuserar jag bara på de andra grejerna den dan, så räknas min dag iallafall. På så vis tänker jag sluta tänka att "Äsch den här dagen är redan förstörd eftersom jag åt en bulle till fikat så jag kan lika gärna äta en pizza till kvällen, skita i träningen och dricka en balja Cola" 
Då kan jag tänka om, och satsa på att de andra bitarna väger upp så att jag med nöje kan tacka mig själv för bullen  liksom... fattar ni hur jag menar? 
Det där att "nu är dagen ändå förstörd" är annars en tanke som lurat mig i ganska många år nu. 
Bort med den tjoff och hej. 

Har ni ett tiptop tips för mer motivation och pepp så hojta, jag gillart hundra gånger säkert! 

Nåja. Det var bara det för nu. 
Tjingeling och sus i dus❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar