torsdag 26 januari 2017

Om du nånsin glömmer bort igen


Det handlar inte om späkning det gör det faktiskt inte, och det här inlägget handlar inte om vikt. 
Men så här svullen var jag för 16 dagar sen. På grund av allt skit jag stoppade i mig. Socker alltså.
På sanning. 
Och nej, jag spände inte ut magen då och jag håller inte in den nu. 

Jag har ett visst kaloriintag jag ska hålla mig till varje dag (1390) men oftast går jag över det och ligger mellan 1500-1700 för att jag inte riktigt pallar helt enkelt. 
Och jo jag äter socker, herregud jag äter faktiskt choklad nästan varje dag. 
Fast mörk, och bara två rutor. 
Kvällsstandard kallas det. 

Och tränar, jo det gör jag ju. 
Två ggr i veckan, ganska hårt. 
Utöver det endast promenader på 30 minuter. 

Fram tills idag har mitt midjemått minskat med 12 cm. 
Tolv centimeter!!!!
Det är nästan en centimeter om dagen. 
Fortsätter det såhär så snackar vi trådsmal till sommaren...eller om jag tänker efter så har jag nog gått av tills dess och det vore ju ytterst olämpligt. 

7 kommentarer:

  1. Det har tagit mig ett lååååångt tag att förstå att min svullna mage kan ha att göra med mitt sockerintag. Inte att den svullnar pga jag äter onyttigt utan för att kolhydrater binder vätska. Och den där jäkla magen som jag är så arg på mellan varven för att den svullnar upp. När det kanske är helt och hållet mitt fel. Hm, jobbig insikt.

    Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. väldigt jobbig insikt…och ganska befriande också på nåt sätt. och nu när jag ser bilden i efterhand så ser jag ju att det ser helt galet ut pga perspektivet, och att det ser ut som om jag minskat en halvmeter i midjan typ. så är det ju inte. men det är ju lätt en byxstorlek. så himla skönt.
      och jag fixar små mängder kolhydrater utan problem…men det där vita gör ondast….och är såklart godast :(

      Radera
    2. Fast det är inte gott längre när man avhåller sig en längre tid. I alla fall har det blivit så för mig. Sötsaker blir sjukt söta och då menar jag sjukt. Det är inte gott längre... Håll ut!

      Radera
  2. Åh! Otroligt hur stor skillnad det kan vara.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt. Knasigt. Nu (som jag skrev här ovan) så ger ju bilden inte direkt nån rättvisa, det ser ju ut som om jag kan få ner en hel människa där i glipan…det kan jag ju faktiskt inte :)

      Radera